yorum: Labirent: son isyan



Oyuncular: Dylan O’Brien, Aml Ameen, Will Poulter, Kaya Scodelario, Thomas Brodie-Sangster, Ki Hong Lee, Jacob Latimore.

Thomas ve yancıları Labirent’ten kurtulduktan ve hapsoldukları tesisten kaçmayı başardıktan sonra kendi dünya sistemini kurmuş olan W.I.C.K.E.D.’a direnen isyancı grup Right Hand ile bir araya gelmişlerdir. Ancak Teresa durmayıp dinlenmeyip dostluklarını yine ihanetle taçlandırmış ve küçük grubumuzu W.I.C.K.E.D.’ la karşı karşıya bırakmıştır. Bu esnada Minho (cesur grubumuzdan bir velet.) kendini organizasyona kaptırmıştır. Tam da bu noktada 3. Filmin temelleri atılmış, kurdelesi kesilmiş bulunuyor. Bu kez kaçma sırası organizasyondadır. Şaka şaka, ne kaçacak koca organizasyon, bizimkiler peşine düşüyor o kadar. Bu kovalamaca esnasında yaşananlar da geleceğin şekillenmesine, dünyanın kaderinin değişmesine neden olacaktır.

Evet, bir üçlemenin daha sonuna gelmiş bulunuyoruz. Bildiğiniz üzere “Maze Runner” kitap kaynaklı bir film serisi. Peki, kitaplarını okudum mu? Hayır. Pişman mıyım? Yine hayır. Peki neden?
Çünkü bu seriyi duymaktan gına gelmişti ve bende bir kitabın, filmin ya da dizinin popüler olmasından ne yazık ki olumsuz yönde etkileniyorum. Neyse, bir gün televizyonda rastladım serinin ikinci filmine ve hemen değiştirdim kanalı. Ama bu sefer bıkkınlıktan değil, etkilendiğim için. Sonra oturdum 1. ve 2. Filmlerini izledim. E harikalardı. Dedim 3. filmini de izleyeyim. Ve izledim de, dün.  
Dediğim gibi kitaplarını okumadığım için pişman değilim. Hani bazı filmleri izlersiniz de ardında daha büyük bir hikâyenin yattığını anlarsınız sonrada önce kitaplarını okumadığınız için hayıflanırsınız ya. O hissi bu filmleri izlediğimde duyumsamadım. İşte bu yüzden gayet kitaplarını okumsanız da izlemekten keyif alacağınız bir seri olmuş.   

Artık son filmden bahset dediğinizi duyar gibiyim.

Arkadaşlar son film yıkılıyor. Ciddi anlamda. Yani kurulu bir sistem var biliyorsunuz ki… bu sistemi isyancılar yıkıyor (Durun bir saniye bu sözler tanıdık geldi mi? Canım distopik filmlerimizzz, kitaplarımızzz). Yıkılan bir diğer şeyde dostluklar oluyordur belki... Deyip burada bırakayım bu cümleyi ki spoiler vermemiş olayım.

Ve şaşıracaksınız Ava Paige bu filmde yanlış yolda olduklarının idrakine varıyor Teresada da bir ince değişiklikler mevcut.  Bahsedebileceğim bir diğer husus da filmin aksiyon sahneleri hakkında. Cidden aksiyon açısından en doyurucu içeriğe sahip filmdi üçleme arasında. Yani Thomas ve yancılarının kuru kuru koşturdukları değil de çeşitli alet edevatları da kullandıkları bir filmdi (bkz: otobüs). Memnun etti. Gidin izleyin. Daha fazla detay vermek istemiyorum.

Not: izlediğim esnada salonun köşelerinden bucaklarından da hıçkırıkların, burun silmelerin yükseldiğini buradan ifşa etmek istiyorum. Belli ki bu seriye gönül vermiş arkadaşlar vardı aramızda. Buradaysanız “bu kadar üzülmeyin minnoşlarım yaa” demek istiyorum.

Mutlu kalınn…

Yorumlar